ÇOCUKLARDA OMURGA TÜMÖRLERİ

Omurga tümörleri omurga ve çevre dokularda normalde olmaması gereken kitlelerdir. İki tip omurga tümörü vardır;

• iyi huylu (benign) omurga tümörleri kanser değildir ve vücudun diğer bölgelerine yayılım yapmaz
  • kötü huylu (malign) omurga tümörleri kanser olarak kabul edilir ve vücudun uzak bölgelerine sıçrayabilir.

Çocuklarda vücudun uzak bölgelerine yayılan omurga tümörleri nadirdir.

Omurga Tümörlerinde Bulgu ve Şikayetler

• uzun süren bel ve/veya sırt ağrısı
  • istemsiz kilo kaybı
  • ateş
  • bacaklarda uyuşma,karıncalanma, his kaybı
  • idrar ve büyük tuvaletini kontrol edememe

Teşhis nasıl konulur ?

• yukarda belirtilen şikayetler mevcut ise omurga cerrahına başvurulmalıdır
  • ilk basamak tetkikler omurga röntgenleri ve kan tahlilleridir
  • manyetik rezonans (MR) ve özel sintigrafi çekimleri (PET) tümörün lokalizasyonu ve yayılımı hakkında bilgi verir.
  • görüntüleme yöntemlerinde kötü huylu tümörden şüphe ediliyorsa tümörün tipi için MUHAKKAK BİYOPSİ YAPILMALIDIR.
  • biyopsi lokal anestezi altında ,hasta uyutulmadan kapalı yöntem ile yapılabilir.

Tedavi Seçenekleri Nelerdir ?

• omurga tümörlerinin tedavisi kanser tedavisi ( kemoterapi, radyoterapi) yapılabilen merkezlerde uygulanmalıdır.
  • iyi huylu tümörler genellikle takip edilir. Ancak kitle çok büyük ise, çevre dokulara baskı yapıyor ise cerrahi girişim düşünülebilir.
  • kötü huylu tümörler uygun şartlarda tamamen çıkarılabilir. Tamamen çıkarılamayan veya yayılım yapmış tümörler için ameliyat öncesi ve sonrası kemoterapi (ilaç tedavisi) veya radyoterapi (ışın tedavisi) gerekebilir.
  • her türlü tedavi sonrası tümörün aynı veya farklı yerde tekrar oluşma ihtimali vardır. Bu nedenle düzenli aralıklarla takip yapılması gereklidir.